Friday, June 25, 2010

MJ the "King of Pop"



Pemergian Michael Jackson sudah genap 1 tahun. MJ adalah seorang manusia yang sangat penyayang. Banyak harta nya disumbangkan kepada badan-badan amal seperti di Afrika, Mangsa AIDS, Mangsa kanak-kanak di dera. Walaubagaimanapun, MJ tidak dapat merasa ketenangan hati. Namun MJ telah membuat satu keputusan yang akan memberi impak besar terhadap dunia dan peminatnya. Setelah melihat abang nya (Jermaine) hidup dalam Islam dengan ketenangan dan kedamaian. Oleh itu MJ telah membuat satu kenyataan:

"Saya telah melihat Islam dalam abang saya, saya juga telah membaca buku berkenaan Islam, Saya dapat merasa ketenangan dan keamanan Islam itu"

Semenjak itu, Amerika menghidupkan kembali cerita-cerita negatif terhadap MJ terutama cerita berkaitan dengan asrama dengan kanak-kanak melalui media. Ini adalah perancangan Amerika bagi mengurangkan peminat dikalangan MJ. Oleh kerana tekanan yang hebat itu, MJ telah memilih untuk melarikan diri dari USA ke England. Di England beliau telah berkawan rapat dengan Yusof Islam dan mendalami Islam. Di sana juga MJ dikenalkan dengan pencipta lagu iaitu Zain Bhika dan telah mereka lagu untuk MJ "Give Thanks To Allah". Kemudian MJ mendalami Islam di Bharain selama 3 tahun.

Akhirnya beliau setuju mengadakan konsert di England tapi bukan di USA sebab MJ mengetahui beliau tidak akan dibenarkan ada konsert tersebut. MJ berhasrat untuk menyanyikan lagu "Give Thanks to Allah" dan memaklumkan beliau sudah memerluk Islam kepada semua seluruh peminatnya melalui konsert itu. MJ telah bersungguh-sungguh menjalani latihan selama 2 bulan. Tapi dunia terkejut apabila beliau telah meninggal sebelum konsert. Kematian MJ adalah satu perancangan oleh pihak tertentu kerana mereka menjangka pengumuman MJ telah memerluk Islam akan menarik lebih ramai peminat untuk mengenali dan mendekati agama Islam.

Keluarga MJ ingin kembumikan MJ secara Islam tetapi ugutan dari CIA supaya tidak melakukan secara terbuka (TV). Sekiranya dimaklumkan kembumian MJ secara Islam maka hak penjaga anak-anak MJ daripada ibunya akan diserah kepada Debbie Roma. Oleh itu kembumian secara olok-olok dilakukan di dalam TV.

Sekiranya MJ telah memerluk Islam...kita hadiah Al-Fatihah kepada beliau sebagai hadiah dan penghargaan kita terhadap MJ. Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah. Amin