Tuesday, July 7, 2009

SUSU KAMBING

" Diantara jenis minuman yang biasa diminum oleh Rasulullah S.A.W adalah susu kambing". Susu kambing mempunyai kalsium yang tinggi. Kebaikan susu kambing adalah seperti berikut:
1. pembentukan tulang dan gigi bagi kanak-kanak serta membantu menguatkan tulang dan gigi bagi orang dewasa.
2. Kaya dengan protein, enzim-enzim dan vitamin A yang penting untuk kesihatan.
3. Mencantikkan kulit dan merawat penyakit kulit
4. Menguatkan sistem imunisasi paru-paru dan bersifat anti-athritis (inflamasi sendi) serta mengimbangkan kandungan gula dalam darah.
Serta membantu memulihkan
* Gastrik
* Ulser perut
* Penyakit Kuning
* Lelah* Insomnia ( susah tidur )
* Hepatitis A
* Migraine
* Gout
* Buah pinggang
* Kencing manis
* Membantu mencegah kanser

Susu kambing disyorkan untuk golongan yang alahan pada susu lembu... bagi ibu-ibu yang mengandung adalah amat sesuai kerana kalsium yang tinggi ini dapat membantu pembesaran anak diperingkat tersebut dan bila dilahirkan insyallah tidak mengalami penyakit kuning. Pada masa ini telah terdapat susu kambing yang berbentuk serbuk bagi memudahkan kita menyimpan lebih lama dan minum bila-bila masa. Ini jga membantu para penyakit gastrik terutama pada bulan puasa... Ada baik nya susu kambing dimakan bersama dengan kurma dan madu. Ini lah yang diamalkan oleh Rasulullah (s.a.w)... mengapa tidak kita??????

Saya mencadang kepada sesiapa yang berminat untuk menggunakan produk susu kambing dalam bentuk serbuk ini boleh dapatkan produk ini daripada oleh Syarikat Hiraq Marketing & Trading (M) Sdn Bhd bagi mengetahui lebih lanjut mengenai produk ini sila layari: http://www.hiraq.net///. Selamat Mencuba.....