Monday, October 19, 2009

Majlis Hari Raya JPK

Syawal dah hampir penghujungnya.... banyak pulak majlis-majlis hari raya diadakan. Masing-masing sibuk memilih tarikh-tarikh majlis tu. Dah menjadi kelaziman masyarakat kat KL nie...puasa sebulan, raya pun sebulan (puasa sebulan pun tak penuh). JPK telah memilih 19 Oktober 2009 untuk mengadakan majlis hari raya. Majlis ini diadakan pada kali ini adalah gabungan JPK & Puspanita. Kaum -kaum ibu turut menyediakan pelbagai aneka jenis makanan dari yang berat2 kepada yang ringan2 sebagai sumbangan seperti Ketupat, Rendang Daging, Rendang Ayam, Lotong, Mee Soto, Sambal Sotong, Satay, Nasi Impit dan macam-macam. Alhamdulillah majlis telah berjalan seperti yang telah dirancang dengan jayanya.

Pn. Norhuda (Nurul), Pn. Azura (Zura) & Pn. Ruminah (Kak Umi) ... Sedapnya kak umi makan ... x angkat muka, buat tak layan je.
Yang tudung pink tu Datin...isteri Dato KP selaku pengerusi Puspanita. Bermesra dengan pegawai2 JPK & ahli puspanita yang hadir. Nampaknya Datin berpuas hati dengan majlis raya nie.

Nie yang paling diminati ramai...Satay. Naperlah budaya kita kalau ada majlis raya mesti ada satay sebagai penyeri majlis. Kaya orang yang jual satay..raya 1 bulan tempahan sampai tak cukup tangan nak disediakan.
Cik Junita dah dapat satay,huhuhu.... terus ke pantry untuk dikerjakannya satay tu. Bersama-sama nya Cik Zaidah & Pn. Alina.