Monday, January 30, 2012

Talian Hayat



Siapa kah talian hayat kita???????

Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu (Al Ikhlas)

Do’a yang diucapkan Amirul Mukminin, Umar bin Khattab ra. Meminta perlindungan Allah swt dari segala sisi. Memohon semua kebaikan dan menolak semua kejahatan.

Jika kita gagal janganlah berputus asa kerana ada Allah tempat meminta pertolongan....

Allahlah yg membuat kita mampu tersenyum walau dalam keadaan menangis;
Tempat bertahan ketika kita hendak menyerah;
Tempat berdoa ketika hilang tempat mengadu & ketika semua orang menjauh;
Tempat untuk kembali bangkit sekalipun hati kita telah hancur berkali-kali;
Tempat untuk tetap mengerti ketika tak ada satupun terlihat memberi erti;
... Segala sesuatu menjadi mungkin kerna Allah lebih memahami kita melebihi diri kita

Ya Allah, peliharalah aku dengan Islam ketika aku berdiri. Peliharalah aku dengan Islam ketika aku duduk. Peliharalah aku dengan Islam ketika aku terbaring.