Monday, March 18, 2013

Fitnah ~ Penjelasan Lepat


TERIMA KASIH! di atas kejujuran dan ketertipan yang di persembahkan dalam bertanya.. Bukan dengan terus menghukum seperti telah di perlaku daripada yang sebelum ini.... [:-)]

Selamat merenung......

KERANA Nabi junjungan terpuji Muhammad SAW, pernah berkata,

"Adakalanya Manusia itu HANYA mendapat LAPAR DAN DAHAGA
semata mata di dalam Ibadah Puasa nya"......

"Sewaktu saya mengaji di Agama di Perak dengan Haji Yazid,
Lalu orang orang di situ memanggilnya "Tok Haji Ayah Yazid" [:-)]
Di Pahang dengan Abu Darasan, Lalu orang memangilnya PAK Abu, dan ada yang memanggil nya Bapak dan Ayah Abu... [:-)]
Dan di Selangor, mengaji dengan Tok Ayah Man (Sebab Nama dia Osman)..

Dan Ayah saya, namanya Ariffin bin Ali, Berasal dari Pulau Pinang, bukan Terangganu.

Dan di sebabkan nama Ayah saya, Ariffin Bin Ali.. maka orang Panggil di Ayah Pin... Tetapi bukan Ayah Pin terangganu,
Itu Ariffin bin Muhammad... Dia masih Hidup, Dan Ayah saya sudah hampir 2 Tahun Meninggal Dunia.... [:-)]

Inilah kebanyakan nya sikap orang Melayu, ....
Mudah sangat menerima dan terus menghukum...

Itulah sebabnya PIHAK ATASAN KERAJAAN, mudah MENUTUP
kesilapan kerajaan... Kalau ada kes menteri yang besar besar,
Maka ke esokan nya akan keluarlah di UTUSAN MALAYSIA dan HARIAN METRO, --> kes BUDAK PUNK MAKAN SAMPAH!
AJARAN SESAT!, AYAH PIN DI LIHAT MENYEBERANGI THAILAND!
Dan berbagai bagai lagilah...

Akan tetapi, Kalau isu ALTANTUNYA??
Kes CINCIN ROSMAH, KES LEMBU??
, Kalau kes Menteri BN yang Rakyat sendiri begitu dahaga untuk mengetahuinya, Tidak pula
di perhebokkan oleh Utusan dan TV3. Kenapa Tak ditekan isu nya?

Ini di keranakan KEPEKAAN KERAJAAN keatas cara orang melayu kelas bawahan di malaysia berfikir.. Mudah tertarik dengan sentiment Agama dan masalah keperibadian individual, dan tentang individu yang mencuri duit Rakyat dan menyelewang wang Rakyat di selindunginya.... [:-)]

Saya telah kehilangan Anak di dalam HAK jagaan kerajaan Malaysia, Perkara itu telah menjadi liputan yang sangat besar di Malaysia pada 1997, Kerana saya TELAH di arah untuk meletak anak saya di dalam balai polis oleh MAHKAMAH SYARIAH PULAU PINANG dengan tanpa sebab... Kemudian di arah TIDAK BERHAK untuk berada di Perkarangan balai polis itu....

Setelah Anak saya di larikan ke London sekali lagi.. Kerajaan Malaysia mula membuat alasan bagi menutup ketirisan,
dengan mengatakan saya ini sesat, dan begitu ramai orang
kini menghukum saya dengan berbagai Hukuman... Hanya di keranakan kesamaan pada nama panggilan Ayah saya
semata mata. "Adil kah itu???" [:-)] --> KEJAM DAN ZALIM!!!

Padahal semua itu FITNAH!! Ayah saya BUKAN Ayah Pin teranganu Kerajaan Langit itu..,

"Kepada sesiapa yang menabur fitnah ke atas ku,..
Dengan hati terbuka, Aku Memaafkan nya dengan sejuta ketulusan hati, TETAPI yang menghukum Ayah ku, yang
mana nya telah membesarkan aku dengan kasih sayang..
Demi Allah dan 25 Rasulnya, "TAK AKAN KU MAAFKAN!!"

"Ketahuilah oleh mu, sesunguhnya dosa FITNAH itu adalah
satu dosa yang sangat BERAT hukuman nya"...

Kenapa tak melihat wajah gambar Ayah saya di Facebook
saya, dan Google gambar Ayah Pin Terangganu Kerajaan
langit. Dan selepas itu buat perbandingan pada wajah nya.
Bukankah itu lebih bijak..

Allah SWT sangat sayang kepada orang yang mengunakan
Akal fikir ke arah kebaikkan... [:-)]

Sekuian wassalam.

Aku yang Jauh di Perantauan...

Lepat..