Saturday, November 7, 2009

Motivasi Alihan Pelajar (MAP)


Pada bulan ramadan yang lepas suamiku telah mendaftar anak2ku mengikut motivasi alihan pelajar (MAP) . Pendaftaran telah dibuat pada bulan ramadan kerana ada pakej promosi iaitu daftar seorang anak dengan RM300 dan anak kedua akan mendapat separuh iaitu RM150. Oleh itu, aku mengambil kesempatan diatas promosi yang telah ditawarkan oleh MAP dan berdaftar pada tarikh 7 & 9 November 2009. Mungkin penganjur menawarkan pakej ini untuk mengambil peluang bersedekah sempurna bulan ramadan penuh keberkatan. Sebelum ini aku juga pernah memasuki anak sulong ke motivasi ini pada tahun 2005. Dimana pada masa itu anak ku berada di tahun 5 sekolah rendah. Alhamdulillah dengan pertolongan Allah melalui motivasi ini anak aku terus mendapat markah terbaik sehingga mendapat no. 1 di dalam kelasnya. Oleh demikian aku rasa ada baiknya aku juga memasuki anak kedua & ketiga ke motivasi ini. Sekurang-kurang kita berusaha yang terbaik untuk anak-anak kita. Yang paling bagusnya semalam baru balik dari motivasi....bangun pagi tanpa aku yang mengejutnya anak-anak aku sudah melaksanakan solat subuh... Ini yang paling istimewa dalam motivasi ini iaitu lebih bercorak kepada pendidikan agama dan sikap ingin berdikari dan berubah telah diterapkan. Dimana pakar motivasi ini adalah Tengku Asmadi, beliau juga telah mengeluarkan beberapa buku berkaitan dengan motivasi kepada pelajar dan ibubapa dalam mendidik anak-anak. Pada akhir motivasi ibu bapa dijemput bersama di dalam motivasi... paling menarik dimana kita perlu selalu mencari kebaikan anak-anak kita bukannya keburukannya dan selalulah memuji setiap kebaikan anak-anak kita. Insyallah anank-anak kita boleh berjaya. Kepada yang berminat sila layari: http://www.motivasialihanpelajar.com/. Kita sebagai ibubapa seharusnya berdoa dan berusaha untuk memberi yang terbaik buat anak-anak kita.